Werkweek Londen H5

Laatst aangepast op 14 november 2017

Ook dit jaar is Havo 5 weer gezellig een weekje naar Londen gegaan.

Dit jaar zijn we met de eindexamenklassen van de HAVO naar Londen geweest. We vertrokken ’s ochtends al erg vroeg met de bus en gingen met de boot naar Canterbury. Daar hebben we een kathedraal bezocht die erg mooi was.

Daarna hebben we ons gastgezin ontmoet. Ik zat in een erg leuk gastgezin met een hele aardige en zorgzame vrouw.

De volgende dag gingen we naar het Natural History Museum. Dit was tot mijn verbazing erg leuk en interessant. Na het museum mochten we in groepjes zelf door Londen lopen en shoppen. Na afloop gingen we naar de musical Mamma Mia. Het was erg gezellig! Hierna werden we weer met de bus naar onze gastgezinnen gebracht waar ons avond eten klaar stond.

Je kon de hele week punten verzamelen door opdrachten uit te voeren, zoals een foto sturen van een gezellig ontbijt. Elke dag waren er andere opdrachten. Wie aan het einde van de week de meeste punten had werd lady of lord London; zij kregen een klein cadeau dat op de terug reis uitgereikt werd.

Woensdag gingen we naar Greenwich en naar een reuze hoge glijbaan. Dit was erg spannend, maar super gaaf!

Donderdag bezochten weThe London Eye waar je een fantastisch uitzicht had op Londen. Ook gingen we naar de Dungeon en na afloop met zijn alle bowlen.

Op onze laatste dag gingen we naar Dover Castle. Dit was een erg mooi kasteel dat op de krijtrotsen staat aan de rand van het water. Als laatste gingen we met zijn alle naar een grote supermarkt om inkopen te doen voor de terugreis. Het was een erg gezellige en leerzame week. Het liefst doe ik het elk jaar!

- Nathalie Kamphuis, H5

Wij zijn met heel havo 5 naar Londen geweest en ik moet zeggen dat ik het echt heel leuk heb gevonden. We hebben heel veel dingen gedaan; o.a.de London Eye en de London Dungeon. Ook hebben de leerlingen met BSM in hun vakkenpakket een rugbyclinic gehad van 2 mannen die het heel mooi konden uitleggen. Daar hebben we een potje tegen elkaar gespeeld en leerden we hoe we moesten tackelen. Ook was het heel leuk om bij mensen in een gastgezin te zitten, want je bent eigenlijk de hele tijd weg maar als je dan bij het gastgezin komt is het best wel lekker dat je daar wat kan eten en even kan douchen. Ook was het leuk om met die mensen te praten. Ik heb een hele leuke week gehad en ik denk dat dat voor iedereen geldt.