Mammoetstraat 1-3, 6671 DL Zetten
Tel. 0488 - 45 15 44

[email protected]
www.hpc-zetten.nl

Onze collega Rom Strik is overleden

Laatst aangepast op 22 september 2017

Onze collega Rom Strik is overleden

Met grote verslagenheid hebben wij kennisgenomen van het plotseling overlijden van onze bevlogen collega Rom Strik. Dit bericht heeft ons diep geraakt. Rom had vele idealen en wilde onze leerlingen nog zóveel historisch besef bijbrengen.

Rom werkte sinds 1978 op het HPC en wist de leerlingen met zijn geschiedenislessen te boeien en heeft onze leerlingen veel levenswijsheid meegegeven.

Met het overlijden van Rom verliezen wij een bijzonder en sociaal bewogen mens.

Op school ligt er een condoleanceboek waar (oud) leerlingen, (oud) medewerkers en ouders een bericht kunnen achterlaten. Dit kan ook online via onderstaand formulier.

Wij wensen Marian, Freek, Jaap, Nout en familie heel veel sterkte bij het dragen van dit verlies.

G. Beekhuizen

Rector HPC Zetten

Reacties (22)

  • Jeroen Oorschot

    Jeroen Oorschot

    01 oktober 2017 op 20:39 |
    Van harte gecondoleerd. Inderdaad mooie herinneringen. Fantastische lessen met mooie teksten. Hij reed mij zelfs in zijn Audi, blues keihard aan naar de leerlingenstaking in Herveld, had gebroken been dus kon niet fietsen...

    antwoord

  • Marloes Wolters

    Marloes Wolters

    01 oktober 2017 op 01:50 |
    Goh jaren geleden maar nooit te vergeten.... Meneer Strik! Heel veel sterkte!!

    antwoord

  • Marike van Rijnsbergen

    Marike van Rijnsbergen

    27 september 2017 op 19:16 |
    'Heeeee Mari......'. Hoor het Rom nog zo zeggen. Ook buiten school zag ik hem, kwam vaak even een biertje pikken bij ons thuis. Zat er als leerling niet altijd op te wachten om ook thuis docenten tegen het lijf te lopen maar Rom was een grote uitzondering. Wat een mooi, lief, zachtaardig en bovenal humoristische man was Romke. En hoe moet het nou toch in godsnaam met Limbabwe..... Drink er een op jou Rom. Je gemis zal groot zijn. X

    antwoord

  • André Kalisvaart

    André Kalisvaart

    26 september 2017 op 10:59 |
    Onnavolgbaar....Rom was een fijne leraar, mooie verhalen, eerlijk, nooit saai, altijd verrassend. Weer een mooi persoon die we moeten missen.

    Sterkte gewenst aan iedereen, dichtbij en veraf.

    antwoord

  • Wilma Roefs

    Wilma Roefs

    26 september 2017 op 06:11 |
    Wat een schrik om te vernemen van het overlijden van Romke. Ik herinner me hem als een enthousiaste collega met hart voor de leerlingen en voor zijn vak. Op de reünie sprak ik hem onlangs nog, hij verheugde zich op zijn a.s. pensioen en ik was een beetje jaloers dat dat voor hem al zo snel in zicht kwam. Wat erg dat hij hiervan niet meer kan genieten. Veel sterkte voor zijn gezin en voor de schoolgemeenschap met dit grote verlies.

    antwoord

  • Jeroen Pouwels

    Jeroen Pouwels

    25 september 2017 op 18:55 |
    Afgelopen donderdag kreeg ik van Kees het onvoorstelbare bericht dat die dag mijn oud-collega Rom was overleden. De dag daarna was het trieste nieuws bezonken en trof mij een diepe verslagenheid. De prachtige gesprekken, de wondere werkweken (Berlijn, Ardennen), zijn humor, zijn positieve houding, zijn kookkunsten, maar bovenal zijn prachtige persoonlijkheid... Rom, ik zal je blijven herinneren als een zeer gewaardeerd collega. Ik wens iedereen op het HPC, oud-leerlingen en -collega's, zijn familie en overige nabestaanden veel sterkte met de verwerking van dit grote verlies.

    antwoord

  • Bart Frenken

    Bart Frenken

    25 september 2017 op 17:04 |
    Met grote verslagenheid heb ik dit droevige bericht vernomen. Ik herinner me meneer Strik als een geweldige leraar. Altijd scherp, vaak geestig, maar vooral recht voor zijn raap en dus eerlijk. Persoonlijk ben ik hem nog steeds dankbaar voor zijn positieve houding ten opzichte van mij als slechtziende leerling. Meneer Strik dacht niet in problemen, maar in oplossingen. Ik voelde me altijd prettig bij hem in de klas. En de werkweek naar Berlijn in 2005 zal ik nooit vergeten, net als zijn boeiende geschiedenis- en levenslessen. Ik wens iedereen op het HPC, zijn familie en overige nabestaanden veel sterkte met de verwerking van dit verlies. Één ding is zeker: meneer Strik was een mooi mens en verdient daarom een prominente plek in het geschiedenisboek van het HPC.

    Bart Frenken

    antwoord

  • erica

    erica

    25 september 2017 op 16:49 |
    Mijn zoon had in de 2e en 3e van de havo meneer Strik.
    Hij zit nu in het laatste jaar en schrok donderdag erg toen hij t hoorde , en zei nee dat kan niet.
    Ook een favoriete leraar van hem.
    Rust zacht .

    antwoord

  • Cees Peperkamp

    Cees Peperkamp

    25 september 2017 op 12:38 |
    Gecondoleerd met dit grote verlies. Ik zal hem blijven herinneren als de leraar die favoriet was bij alle leerlingen bij de feestjes die er gegeven werden.

    antwoord

  • Remy van Dongen

    Remy van Dongen

    25 september 2017 op 09:16 |
    Wij wensen de familie veel sterkte.

    Anne en Remy van Dongen
    14 Trantranges
    18370 St Priest La Marche
    Frankrijk

    antwoord

  • Paulien Weikamp

    Paulien Weikamp

    24 september 2017 op 17:18 |
    "Strik strikes again!" Met een ondeugende ogen en een net niet helemaal verstopte glimlach was dit de aankondiging van een onverwacht S.O. Toen kon ik die uitdrukking wel schieten, later gebruikte ik hem zelf ook te pas en te onpas. Rom Strik ging daarmee met mij mee mijn studententijd in, mee in mijn eerste baan, mee in de babytijd van mijn kinderen en nu mijn oudste zelf in 1c zit ontdekte ik met een glimlach dat ik het alweer had gedacht: 'Strik strikes again!'
    Dat hij dat nooit meer zeer zal zeggen en zich niet meer in het hoofd van een leerling zal nestelen is om stil van te worden.

    Namens de familie Weikamp wens ik iedereen sterkte.

    antwoord

  • José Kosters

    José Kosters

    24 september 2017 op 16:49 |
    Met verdriet heb ik vernomen dat meneer Strik, Rom is overleden. Tijdens de laatste Heldring reünie nog zo'n goed gesprek met hem gehad over geschiedenis, en de goede oude tijd in het onderwijs. Veel plezier had ik in zijn lessen, en het heeft mij geleerd dat geschiedenis, levenslessen en humor goed bij elkaar passen. Mede door hem heb ik ook voor de studie geschiedenis gekozen. Zoals hij het aan mijn ouders uitlegde, 'ach in een geschiedenisstudie zit heus toekomst.'
    Ik wens het gezin en familie veel sterkte!

    antwoord

    • Max Andela

      Max Andela

      28 september 2017 op 18:01 |
      Mooie reactie. Hij was mijn stage begeleider destijds. Goede kerel!

      antwoord

  • Marieke Taanman

    Marieke Taanman

    24 september 2017 op 08:07 |
    Afgelopen week was ik met mijn dochter en haar mentor in gesprek. Zij gaan met school naar Berlijn dit jaar. Ik vertelde over hoe onze HC klas daar was in 1989 en hoe we daar, in de schemering en in het licht van onze buslampen, door een gat in de muur Oostduitsers een hand gaven. En dat zowel de Oostduitsers als onze geschiedenis docent erg ontroerd waren. Dat was Rom Strik. Hij bleef herhalen: 'dit is geschiedenis jongens, dit is geschiedenis!'.

    Dankjewel Rom, voor je lessen,voor het beter begrijpen van de wereld.

    antwoord

  • Caroline L. van Weringh

    Caroline L. van Weringh

    23 september 2017 op 23:49 |
    Heb eveneens met grote verslagenheid kennis genomen van Rom's overlijden.
    Haast onvoorstelbaar... Ben er echt stil van.
    Nu des te meer dankbaar en blij nog met hem gesproken te hebben tijdens de laatste reünie.
    Het was zó'n leuke leraar, waar ik veel dierbare, mooie en blijvende herinneringen aan heb en voor altijd in mijn hart zal meedragen. Lieve Rom, ontzettend bedankt voor àlles, rust zacht.
    Zijn echtgenote, kinderen, familie&vrienden en zijn collega's van het HPC wil ik allen veel moed, kracht en strekte wensen bij het dragen van dit zo plostseling grote verlies.
    Met een hartelijke groet,
    Caroline

    antwoord

  • Mari van Rijnsbergen

    Mari van Rijnsbergen

    23 september 2017 op 18:45 |
    In 1978 mocht ik in de sollicitatiecommissie van het Heldring College mijn voorkeur uitspreken ten gunste van Rom Strik als nieuwe collega geschiedenis. Hij werd mijn jongste collega en is dat tot nu toe gebleven.

    Onze wederzijdse waardering werd steeds groter, de contacten steeds inniger. In november maakten we gezamenlijk altijd zuurkool.
    Dat zou ook dit jaar, na zijn reis met de Transsiberie-Express, weer gebeuren. We zullen het er niet meer met elkaar over kunnen hebben.

    Mari van Rijnsbergen.

    antwoord

  • Veerle Daniel

    Veerle Daniel

    23 september 2017 op 17:02 |
    Ontzettend veel sterkte aan familie, vrienden en collega's. Rom, ik zal je herinneren als een super mentor! Bedankt voor je mooie lessen. Rust zacht.

    antwoord

  • Evelien Barendse

    Evelien Barendse

    23 september 2017 op 13:06 |
    Heel erg veel sterkte aan familie, vrienden, collega's en leerlingen. Ik heb zelf (in mijn herinnering) lang les gehad van meneer Strik, en vond zijn lessen altijd interessant! Ook had meneer Strik een goed gevoel voor humor, en was hij altijd streng maar rechtvaardig. Een groot gemis voor iedereen..

    antwoord

  • Caroline Eberson Burgers

    Caroline Eberson Burgers

    23 september 2017 op 11:29 |
    Iedereen veel sterkte. ik heb altijd veel genoten van de indrukwekkende geschiedenislessen. ook mijn kinderen kwamen enthousiast vertellen over de geweldige lessen. Rom we zullen je missen. rust in vrede

    antwoord

  • Esmé Volmeijer

    Esmé Volmeijer

    23 september 2017 op 10:03 |
    Heel veel sterkte aan de familie en collega's! Meneer Strik, je was een goede leerkracht en mentor in de 5 jaren op de Havo dat jij mij les gaf. Je had het altijd over je pensioen en dat je graag de wereld over had willen reizen. Ik had je dit ook echt gegund. Rust in vrede!

    antwoord

  • Jules Daniel

    Jules Daniel

    23 september 2017 op 09:29 |
    Veel sterkte aan vrienden, familie en collega's. Een bijzondere man met veel goede geschiedenis lessen die mij en zeker vele anderen zijn bij gebleven. Rust in vrede.

    antwoord

  • Esther van den Hof

    Esther van den Hof

    22 september 2017 op 16:01 |
    Heel veel sterkte allemaal! Ikzelf heb van Rom les gehad nadat hij net van de lerarenopleiding af kwam en later kwam ik hem weer tegen bij mijn kinderen. Rom, ik zal je herinneren als een bijzondere, leuke man! Ik had je nog zoveel meer vrije tijd gegund om mooie reizen te maken. Rust in vrede! X

    antwoord